Koncert pamięci Jaremy Klicha w Starym Klasztorze! (10.01.2019)

Jarema10 stycznia już po raz szósty Wrocławskie Towarzystwo Gitarowe organizuje koncert pamięci Jaremy Kicha. Ten gitarzysta klasyczny, pedagog, współzałożyciel WTG, człowiek wielu talentów, zmarł przedwcześnie pokonany przez nowotwór.

Podczas czwartkowego wieczoru w Starym Klasztorze zaprezentują się przyjaciele Jaremy w różnorodnych składach i gatunkach muzycznych: Adam Mikulski, Remigiusz Szuman, Pełech & Horna Duo, ProFlamenco Trio z tancerką Anną Mendak-Czekaj oraz Piotr Restecki. Usłyszymy zatem zarówno gitarę klasyczną w różnorodnym repertuarze, jak i piosenkę autorską, flamenco, smooth jazz czy fingerstyle. Ta wybuchowa mieszanka stylów ma wspólny mianownik – jest nim gitara oraz postać Jaremy Klicha.

Jarema Klich był człowiekiem wyjątkowym. Inteligentny, wrażliwy, z charakterystycznym poczuciem humoru i sercem na dłoni zjednywał sobie ludzi. Dlatego właśnie nie daje o sobie zapomnieć i każdego roku przyciąga przyjaciół, znajomych, uczniów, współpracowników, fanów, którzy chętnie spędzają wspólnie wieczór wypełniony feerią dźwięków i wspomnień.

Adam Mikulski to pochodzący z Wrocławia gitarzysta klasyczny, pedagog, kompozytor, aranżer i akompaniator. Jego twórczość najciekawiej ujął Janusz Strobel: „Artysta ten posiada niezwykły dar. Zatrzymuje nas w czasie. Tworzy swoją gitarową muzyką niepowtarzalny nastrój refleksji i zadumy. Istotą jego muzyki jest szacunek do tradycji, znajomość warsztatu, biegłość i profesjonalizm”.
Remigiusz Szuman to były uczeń Jaremki, niewidomy gitarzysta pochodzący z Mosiny, gdzie zainicjował Ogólnopolski Festiwal Gitary „Bez barier”. Gitarzysta, wokalista, kompozytor i poeta – wielokrotnie nagradzany i wyróżniany na prestiżowych festiwalach i przeglądach piosenki autorskiej.
Pełech & Horna Duo to unikalny, bo jazzujący duet gitar klasycznych. Obaj muzycy są utytułowani i rozpoznawalni nie tylko na rodzimej scenie. Tworzą oryginalne aranżacje w stylu samby, bossa-nowy, tanga oraz smooth jazzu. W programie duetu znajdują się między innymi znane kompozycje Pata Metheny’ego, Ralpha Townera, Keitha Jarretta, Astora Piazzolli, czy Isaaca Albeniza i Francisco Tarregi, a nawet Bohemian Rhapsody zespołu Queen.
ProFLAMENCO Trio to zespół wykonujący muzykę flamenco, połączoną z wpływami jazzu oraz etno. W jego skład wchodzą gitarzyści: Mateusz Górecki, Rainer Maria Nero i Jakub Niedoborek. Są oni jednocześnie wykładowcami międzynarodowej szkoły gry na gitarze o nazwie „ProFLAMENCO”. Muzycy skupiają się głównie na prezentacji własnych kompozycji, a dodatkowo wykonują utwory czołowych przedstawicieli muzyki południowej Hiszpanii. Gitarzyści z poszanowaniem tradycji starają się odkrywać flamenco na nowo, poprzez wykorzystanie współczesnej harmonii oraz technik gry, licznych elementów improwizacji, czy użycie gitary elektrycznej. Zespołowi towarzyszyć będzie znakomita polska tancerka brzucha i flamenco Anna Mendak-Czekaj.

Piotr Restecki to prekursor fingerstyle’u w Polsce. Grywa na scenach polskich i międzynarodowych m.in. z takimi artystami, jak Tommy Emmanuel, Preston Reed czy Jon Gomm, prowadzi warsztaty fingerstyle, nagrywa dla radia i telewizji. Muzyka Restka oscyluje między bluesem, funkiem, jazzem, rockiem i folkiem, a jego styl wyróżnia śpiewna melodyka, bogata harmonia, przestrzenny dźwięk, ciekawa rytmika, a przede wszystkim kompozycja utworów, w której muzyk buduje napięcie i wciąga słuchacza.

10.01.19 godz.20.00 Sala Gotycka w Starym Klasztorze, ul. Purkyniego 1
KONCERT PAMIĘCI JAREMY KLICHA
miejsca siedzące: 35 zł – przedsprzedaż, 40 zł – w dniu koncertu
miejsca stojące: 25 zł – przedsprzedaż, 30 zł – w dniu koncertu

Bilety dostępne w sieci salonów Empik i MediaMarkt w całej Polsce
oraz w serwisach: www.staryklasztor.com.pl/bilety/, www.biletin.pl, www.biletyna.pl, www.eventim.pl, www.ebilet.pl, www.kupbilecik.pl, www.empikbilety.pl
rezerwacje: bilety@o2.pl

Uwaga, kupuj bilety wyłącznie w autoryzowanych punktach!
Zakup biletów poza autoryzowanymi punktami sprzedaży (Facebook, aukcje internetowe, systemy odsprzedaży biletów itp.) stwarza ryzyko zakupu biletów nieoryginalnych lub nieważnych, które nie umożliwią wejścia na koncert.